Internet je danas izuzetno bitan medijski kanal za oglašavanje, ne samo zato što je najbrže rastući, nego zato što nam može dati alate s kojima direktno dolazimo do kupca kojeg želimo u bilo kojem segmentu. U biti prvo je pravilo da ako vas nema na Internetu, ne postojite. Zato je bitna relativno dobra web prezentacija kroz web stranicu. No i da imate vrhunsku web stranicu, ako ona nema posjetitelja i potencijalnih kupaca, neće biti od prevelike koristi. Nadalje Internet nam omogućava da uz relativno pristojne budžete u odnosu na neke druge medije dobijemo mjerljive rezultate te dobar omjer dobivenog i uloženog (ROI).
Internet sam po sebi nije dovoljan kao jedini kanal promocije, no bitna je karika u marketing mixu promocije jednog proizvoda. No kako je Internet, odnosno općenito online promocija danas vrlo kompleksno područje, možemo reći da je to opet jedan miks “podkanala” gdje svaki ima jednu ulogu u promociji, a sinergija svih podkanala daje pravi rezultat. U biti marketing miks svih kanala s pravim tempiranjem će dati najbolji rezultat, no mi ćemo se u ovom članku malo dotaknuti što to čini jednu online marketing strategiju.
Kao prvo svaka marketing promocija i strategija mora imati neke početne parametre, a to su ukupan budžet i branša odnosno industrija koju promatramo. Ukupan budžet nam može biti definiran za cijeli marketing miks svih kanala, i onda moramo prvo odrediti koliki omjer želimo uložiti u Internet marketing. Generalnog pravila nema, no puno je tu faktora s kojima bi se definirao prvi početni iznos – industrija, vrsta proizvoda/usluge koja se prodaje, visina potražnje, cijena proizvoda, konkurencija na Internetu te dio Internet prodaje za specifične uvjete.
Nakon što smo definirali okviran budžet radimo terminski i financijski plan raspodjele navedenog budžeta kroz kockice koji čine online marketing miks.
Web stranica:
Kreinimo prvo od same web stranice… Web stranica mora biti pregledna, ugodnog dizajna, jednostavne navigacije te ažurirana s aktualnim prozivodima/uslugama/referencama.
SEO:
Prvo se radi tzv. SEO – search engine optimization. To je proces koji traje određeno vrijeme gdje se optimiranjem web stranice, pojavljivanja određenih riječi i slogova podiže rejting web stranica na Internet pretraživačima kako bi za određenu ključnu riječ (uslugu ili proizvod) vaša stranica dolazila među prvima na Googleu i sličnim pretraživačima Uglavnom ljudi prvo primjete prvih 3-5 web stranica koje se pojave na Googleu za određeni pojam, a ako vas nema na navedenim stranicama, šansa da će vas posjetiti eksponencijalno pada s vašom pozicijom.
Kontekstualno oglašavanje:
Ukoliko je nemoguće se pojaviti na prvih 5 pozicija jer se neki od uvjeta ne mogu zadovoljiti (starost stranice, popularnost stranice, …), pristupa se kupovini ključnih riječi za koje želimo da se vaš proizvod ili usluga pojavi na vrhu ili s desne stranice rezultata pretrage. Cijena ključnih riječi varira o ponudi-potražnji, te relevantnosti vaše stranice oabranim ključnim rječima.
Društvene mreže:
Društvene mreže, prvenstveno Facebook, ima sve veći utjecaj u online marketingu ne samo zbog broja ljudi koji ga dnevno koriste nego i zbog drugačijeg pristupa našem krajnjem kupcu od Googla koji sve gleda kroz ključne riječi koje korisnik traži. Facebook pristupamo kroz definiranje našeg ciljanog kupca (zemlja, godine starosti, spol, obrazovanje, …) te samo navedenim osobama prikazujemo naš oglas. Specifičnost je da možemo i za specilane datume (npr. rođendan) navedenim osobama pokazivati određene oglase.
PR i sponzorirani članci:
Portali su uz Facebook najposjećenije stranice na Internetu. Sponzorirana vijest na nemom od portala kod određenih proizvoda ili usluga može imati dobar doprinos. Spozorirana vijest uz interaktivnu npr nagradnu igru također može dati doprinos. Sponzorirana vijest uz povezanost sa društvenom mrežom još veću. No cijena jedne sponzorirane vijesti nije za svaki proizvod ili uslugu te se mora dobro voditi računa o povratu uloženog. Kvalitetan PR članak u prosjeku ima 2500 slova.
eNEWSLETTER:
Newsletteri su relativno povoljni načini promocije, no češto za stvaranje kvalitetne baze osoba kojma se šalje newsletter treba vremena. Preporuča se oko 2-3 puta godišnje slati newsletter uz neke novitete ili promjene u proizvodima i uslugama kako bi efekat bio najbolji.
Klasični banneri:
Klasični banneri imaju efekta, no rezultat ovisi ne samo o broju prikazivanja nego i atraktivnosti samog bannera ili oglasa. Dokazano je da ljudi ne vole napadne i agresivne bannere, ali pristojni banneri koji se pojavljuju među našom ciljanom tržišnom populacijom, a atraktivno izgledaju daju rezultate.
Blogovi/Forumi:
Svaka spomem kroz blogove ili forume može biti korisna, no i s druge strane i opasna jer današnji web pretraživači su izuzetno pametni da nanjuše što je forsirana reklama, a što stvarna spomen nekog proizvoda ili usluge.
Kako vam iVIZIJA može pomoći?
Mi ćemo odraditi kompletnu analizu za vaše specifične proizvode i usluge, izradu strategije te provedbu iste po sistemu ključ u ruke. Nadalje definirati ćemo početne paramtere te metriku mjerenja rezultata kako bismo u svakom trenutku mogli vidjeti povrat svake od kampanja. I na kraju ćemo kontinuirano pratiti rezultate te opmirate kampanje kako bismo kroz određeni definirani period dobili porast koji je svima na korist.
Koliko novaca uložiti i u kojem vremenskom periodu?
Nema generalnog pravila, dobra stvar je da se kod Internet marketinga rezultati vide praktički odmah. No nikako se ne smije gledati online oglašavanje kao jednokratni potez jer pravi rezultati dolaze tek nakon nekoliko mjeseci optimiranja te pojavljivanja na online tržištu. Treba ustrajati te kontinuirano pratitit rezultate i uspjeh neće izostati.
Frequently asked questions on premature ejaculation. Get treatment online with a free consultation with HealthExpress.co.uk. natural male enhancement pills I buy stop premature ejaculation now at the price $3.33 per blister. tab. 16), the Your neighbour has a few thougts relative to stop premature ejaculation . 4.